Gezocht: duurzame ondernemers in Regio Zwolle
Regio Zwolle’s Got Talent keert terug
Win een professionele bedrijfsvideo geproduceerd door filmmaker Jonathan Mak
Regio Zwolle’s Got Talent, de duurzame competitie die ondernemingen in de regio Zwolle in het zonnetje zet, maakt zich klaar voor de tweede editie. Ook dit jaar krijgen bedrijven de kans om een professionele bedrijfsvideo te winnen ter waarde van 4000 euro, geproduceerd door de getalenteerde filmmaker Jonathan Mak.
De competitie richt zich dit jaar op ondernemingen die uitblinken in klimaatbestendigheid of inclusiviteit.
Het doel van “Regio Zwolle’s got talent” is om duurzame, maatschappelijke ondernemers in Regio Zwolle te identificeren en te belonen voor hun bijdrage aan een duurzame economie.
Samenwerking
Regio Zwolle’s got talent is een concept van Impactmakers Zwolle. Als organisatie voor en door ondernemers op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke impact, heeft Impactmakers zich ten doel gesteld om duurzame initiatieven en innovaties in de regio Zwolle te stimuleren, verbinden en te erkennen. Dit jaar slaat Impactmakers de handen ineen met Dorz om de winnaar van de Circulaire Award, georganiseerd door Dorz, extra onder de aandacht te brengen. Deze gezamenlijke inspanning heef geleid tot een besluit om de exclusieve bedrijfsvideo op het gebied van circulariteit toe te kennen aan deze winnaar, met als doel om de versnelling van de overgang naar een circulaire economie verder te bevorderen.
Terugblik vorige editie
De vorige editie van Regio Zwolle’s Got Talent was een groot succes en bracht enkele opmerkelijke winnaars voort. In de categorie inclusiviteit wist Oost en Kledingshuis Opleidingen de jury te imponeren met hun inzet voor inclusie op de werkvloer. Dakbloemenweide ging ervandoor met de titel in de categorie klimaatbestendigheid. Met hun innovatieve dak bloementeelt dragen zij bij aan het vergroenen van stedelijke gebieden en het bevorderen van de biodiversiteit.
In de categorie circulariteit sleepte Atelier Oudfits de prijs in de wacht. Zij transformeren oude spijkerbroeken in unieke en trendy nieuwe designs, waarmee zij laten zien dat mode circulair kan zijn.
Hoe kun je deelnemen?
Bedrijven kunnen zich aanmelden voor ” Regio Zwolle’s Got Talent” via www.impactmakerszwolle.com door vóór 15 september een elevator pitch in te sturen. Dit kan in de vorm van een kort filmpje van maximaal 1 minuut waarin de motivatie van het bedrijf wordt uiteengezet. In de pitch moeten de volgende punten aan bod komen:
- Het thema waar het bedrijf zich op richt
- Hoe het bedrijf een oplossing biedt voor een maatschappelijk probleem
- Hoe het bedrijf anderen inspireert om duurzame actie te ondernemen
Voorwaarden voor deelname
- Jouw bedrijf is bezig met maatschappelijke innovatie of;
- Je biedt een oplossing op het gebied van klimaatbestendigheid of inclusiviteit;
- Je bent aantoonbaar bezig met duurzaamheid, dat kan bijvoorbeeld met een keurmerk of
- verslaggeving etc. ;
- Je bent gevestigd in Regio Zwolle.
Professionele jury en prijzen
Een deskundige jury zal alle inzendingen beoordelen van 17 tot en met 19 september. Op 20 september zullen de drie winnaars bekendgemaakt worden. Er zijn prijzen te winnen in drie categorieën:
- Klimaatbestendigheid
- Circulariteit
- Inclusiviteit
Belangrijk! Als een van de gelukkige winnaars word je in de gelegenheid gesteld om een professionele bedrijfsvideo op te nemen op 25, 26 of 27 september.
Regio Zwolle’s Got Talent wordt mogelijk gemaakt door Regio Zwolle, Gemeente Zwolle en ImpactmakersZwolle. Deze competitie maakt deel uit van de Week van de Duurzaamheid.
Doe mee en maak kans op een professionele bedrijfsvideo geproduceerd door filmmaker Jonathan Mak. Laten we samen bouwen aan een duurzame toekomst!